torstai 3. lokakuuta 2013

Ikärasismia itseä vastaan

Tää kiinnostaa aina. Minkä ikäinen olen? Minkä ikäiseltä näytän? Minkä ikäiseltä vaikutan? Nuorempana pitäisi näyttää vanhemmalta ja vanhempana nuoremmalta. On kolmenkympin kriisi, on viidenkympin villitys. Oon rupsahtanu, oon babyface. Se luuli mua vanhemmaksi, tämä luuli nuoremmaksi. Luuleeko se mua joksku pennuksi? Ihanku mä muka olisin niiiiin aikuinen. Kuvitteleeko se, että mä oon jo niin kalkkis? Mikä on hyvä? Onko mikään hyvä?

Mä oon siinä mielessä onnekas, että mulle ei todennäköisesti tule kolmenkympin kriisiä. Mikä sen parempi ikä? Saa olla ihan justiin niinku on. Ei tarvii esittää mitään (ennen sitähän pitää kuitenkin mm. esittää aikuista näyttämällä 17 vuotiaalta), ei ole niin paljon paineita, sinut otetaan vakavasti (hope so, ei jaksa odottaa ;) ), tietää jo ehkä, mikä itsestä tulee isona, voi mennä ulos vaikka collareissa ja korkkareissa, ei hävetä. Kyllä mulle kelpaa! Sehän voisi olla toiselta nimeltään vapaakymppinen.

Mikä musta tulee isona?!?!


Entä miten se ilmiö, kun ennen 18v ikää, kaikki haluaa, että näyttää jo täysi-ikäiseltä. Kuinka ylpeitä ollaan, kun saadaan ostettua tupakkaa. Ja entä sitten kun on täytetty 18. Kuinka ylpeitä ollaan kun kysytään papereita. Kaikki on silleen niinku "Wou!!" Ei kukaan sano, että "eikö se vois jo näyttää niinku aikuiselta". Kun taas, jos käyttäydyt ikääsi nuoremman tavoin, niin sitten mutistaan, "että eikö se vois jo käyttäytyä niinku aikuinen".

Miksi 30v ei saa näyttää 30v. Tai 50v näyttää 50v. Eikö rypyty naamalla tuo jonkionlaista arvokkuutta? Ja kerro eletystä elämästä? Haittaako se jos se näkyy? Jos haittaa, niin ketä? Läheisiä? Itseä? Ketä?
Kaikkihan nyt kuitenki tietää, että jokainen päivä on yksi eletty päivä lisää. Kaikille. Niin se vaan menee.

Pitipä sitten testata tuo henkinen ikä nettitestillä. Mulla se näkyi olevan 21 ;) Aivan höpöhöpötesti :D

Pidetään vaan hymy huulilla niin näytetään kaikki hyvältä! Vanhoina ja nuorina.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti